Tuesday, 23 November 2010

At corus paradise..

Tuesday, 12 October 2010

@ MotoGP Pit Walk

Velentino Rossi
From motogp sepang 2010

Monday, 11 October 2010

Malaysian MotoGP 2010

Jorge Lorenzo clinched his first premier-class title in the Malaysian MotoGP 2010 with a third-place finish in a race won by team-mate Valentino Rossi at the Sepang International Circuit yesterday. The Spaniard sealed the championship with three races left in a campaign that brought him seven victories and top-four finishes in all 15 races.
Yamaha team mate and outgoing world champion Valentino Rossi put in a vintage performance to win the race ahead of Italian compatriot Andrea Dozivioso on a Honda.

Jorge Lorenzo

From motogp sepang 2010

Thursday, 5 August 2010

xm dirt bike

From sukan

Sunday, 25 July 2010

hanis

From myfamily

Thursday, 8 July 2010

Rugby

Distinctive features common to both rugby codes include the oval ball and the ban on passing the ball forward, so that players can gain ground only by running with the ball or by kicking it. As the sport of rugby league moved further away from its union counterpart, rule changes were implemented with the aim of making a faster-paced, more try-orientated game.
The main differences between the two games, besides league having teams of 13 players and union of 15, involve the tackle and its aftermath:
Union players contest possession following the tackle: depending on the situation, either a ruck or a maul can occur. League players may not contest possession after making a tackle: play is continued with a play-the-ball.
In league, if the team in possession fails to score before a set of six tackles, it surrenders possession. Union has no six-tackle rule; a team can keep the ball for an unlimited number of tackles before scoring as long as it maintains possession and does not commit an offence.
Set pieces of the union code include the scrum, where packs of opposing players push against each other for possession, and the lineout, where parallel lines of players from each team, arranged perpendicular to the touch-line attempt to catch the ball thrown from touch.
In the league code, the scrum still exists, but with greatly reduced importance as it involves fewer players and is rarely contested making the scrum academic. Set pieces are generally started from the play-the-ball situation. Many of the rugby league positions have similar names and requirements to rugby union positions but there are no flankers in rugby league. (wikipedia)

From Rugby

Sunday, 13 June 2010

flaminggo..

From animal planet

Tuesday, 8 June 2010

demo anti israel ( part 2 )

From demo anti israel                 Dato Sri Anwar Ibrahim tiba di perkarangan kedutaan Amerika di iringi beberapa pemimpin kanan Pakatan Rakyat.

Monday, 7 June 2010

Demo anti israel..

Ribuan orang menyertai demontrasi Pakatan Rakyat di ibu negara selepas solat Jumaat minggu lepas bagi membantah serangan berdarah tentera Israel terhadap flotila bantuan kemanusiaan pro-Palestin Isnin lalu.
Kumpulan itu membanjiri Masjid Kampung Baru untuk menunaikan solat Jumaat sebelum berarak beramai-ramai ke kedutaan Amerika Syarikat di Jalan Ampang, sejauh hampir 5 kilometer.
Dipimpin Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, mereka bergerak lancar apabila tidak dihalang polis, seperti kebiasaan dalam demontrasi besar Pakatan Rakyat sebelum ini.
Memorandum bantahan mereka berjaya disampaikan kepada wakil kedutaan Amerika Syarikat kira-kira jam 3.30 petang tadi tanpa sebarang insiden yan tidak diingini.
Selain itu, satu lagi kumpulan NGO melibatkan jumlah yang lebih kecil turut berarak daripada Masjid Tabung Haji dan berarah menyerahkan memorandum bantahan kepada kedutaan tersebut. (malaysiakini.com)
    From demo anti israel 

Tuesday, 1 June 2010

sukan taski abim..(part 2)

From sukan taski                                                                                                        lari susun tin

Monday, 31 May 2010

sukan taski abim..

Salam,

Kita layan sukan taski Abim pulak kali ne..wafi masuk 3 acara..satu kalah, satu no dua, satu no tiga..walaupun terpaksa bersaing dgn budak budak tahun 6..

From sukan taski                                     saya masuk 3 acara..    

Tuesday, 25 May 2010

ulu bendul

From gallery

Monday, 24 May 2010

nur izzwafi..

Salam,

Malam ne aku nak prkenalkan anak no 2 aku lak..Nur Izzwafi yg bermaksud kekuatanku,kesetianku..setia sungguh sebab manja terlebih..hehe
From myfamily

Sunday, 23 May 2010

nur izzhanis

Salam..

Hari ne aku nak upload gambar anak sendiri la pulak..lgi pun memang tak banyak gambar anak sendiri aku upload kat blog ne..asyik gambar candid orang lain je..hehe..sebenarnya aku banyak upload gambar anak aku kat fb, so kalo sesape nak tengok aksi anak aku boleh la p kat fb ok..

Ini gambar anak aku no 3, yg bongsu sekali..itupun bongsu sampai hujung tahun ne je sebab dia dh nak ade adik..hehe..ok le, aku memang tak pandai nak karang mengarang so terus je layan si kecik ne ok..
From myfamily

Thursday, 20 May 2010

emosi syahim..

From myfamily

emosi syahim..

From myfamily

Tuesday, 18 May 2010

skater..

From people n life

Sunday, 16 May 2010

night at seremban ( 2 )...

From gallery

Monday, 10 May 2010

photographer in action..

From gallery

Friday, 7 May 2010

matins..

  Dan janganlah kamu cerca benda-benda yang mereka sembah yang lain dari Allah, kerana mereka kelak, akan mencerca Allah secara melampaui batas dengan ketiadaan pengetahuan. Demikianlah Kami memperelokkan pada pandangan tiap-tiap umat akan amal perbuatan mereka, kemudian kepada Tuhan merekalah tempat kembali mereka, lalu Ia menerangkan kepada mereka apa yang mereka telah lakukan- Surah Al An’aam 108
From gallery
Sesudah itu Allah swt. melarang kaum muslimin memaki berhala yang disembah kaum musyrikin untuk menghindari hal-hal yang tidak diinginkan terjadinya, iaitu maki-makian terhadap Allah yang melampaui batas dari pihak orang-orang musyrikin, kerana mereka adalah orang-orang yang tidak mengetahui sifat-sifat Allah swt. dan sebutan-sebutan yang seharusnya diucapkan untuk-Nya. Maka mungkin terjadi mereka memaki-maki Allah dengan kata-kata yang menyebabkan kemarahan orang-orang mukmin. Dan ayat ini dapat diambil pengertian bahwa sesuatu perbuatan apabila dipergunakan untuk terwujudnya perbuatan lain yang maksiat, maka seharusnyalah ditinggalkan, dan segala perbuatan yang menimbulkan akibat buruk, maka perbuatan itu terlarang. Dan ayat ini memberikan isyarat pula kepada adanya larangan bagi kaum Muslimin bahwa mereka tidak boleh melakukan sesuatu yang menyebabkan orang-orang kafir tambah menjauhi kebenaran. Memaki-maki berhala sebenarnya adalah memaki-maki benda mati. Oleh sebab itu memaki berhala itu adalah tidak dosa. Akan tetapi kerana memaki berhala itu menyebabkan orang-orang musyrik merasa tersinggung dan marah, yang akhirnya mereka akan membalas dengan memaki-maki Allah, maka terlaranglah perbuatan itu.


Allah swt. memberikan penjelasan bahwa Dia menjadikan setiap umat menganggap baik perbuatan mereka sendiri. Hal ini bererti bahwa ukuran baik dan tidaknya sesuatu perbuatan atau kebiasaan, adakalanya timbul dari penilaian manusia sendiri, apakah itu merupakan perbuatan atau kebiasaan yang turun temurun ataupun perbuatan serta kebiasaan yang baru saja timbul, seperti tersinggungnya perasaan orang-orang musyrik apabila ada orang-orang yang memaki berhala-berhala mereka. Hal ini menunjukkan bahwa ukuran untuk menilai perbuatan atau kebiasaan itu baik atau buruk, adalah termasuk persoalan yang ikhtiyari. Hanya saja di samping itu Allah swt. telah memberikan naluri pada diri manusia untuk menilai perbuatan dan kebiasaan itu, apakah perbuatan dan kebiasaan itu termasuk baik ataukah buruk. Sedangkan tugas-tugas Rasul adalah menyampaikan wahyu yang membimbing dan mengarahkan bakat-bakat itu untuk berkembang sebagaimana mestinya ke jalan yang benar agar mereka dapat menilai perbuatan serta kebiasaan itu dengan penilaian yang benar.

Pada akhir ayat ini Allah swt. memberikan penjelasan bahwa manusia keseluruhannya akan kembali kepada Allah setelah mereka mati, yaitu pada hari berbangkit; kerana Dialah Tuhan yang sebenarnya dan Dia akan memberitakan seluruh perbuatan yang mereka lakukan di dunia, dan akan memberikan balasan yang setimpal.

Mengenai sebab turunnya ayat ini diceritakan sebagai berikut: Pada suatu ketika orang-orang Islam memaki-maki berhala, sesembahan orang-orang kafir, kemudian mereka dilarang dari memaki-maki itu. (Riwayat Abdurrazak dari Qatadah))

Menurut keterangan Az Zajjaj bahwasanya orang-orang Islam dilarang melaknati berhala-berhala yang disembah orang-orang musyrik.

Sumber dari - http://erzal.wordpress.com/2008/02/

when sun goes down

From gallery

Tuesday, 4 May 2010

waiting..

From gallery

Thursday, 29 April 2010

si kucing..

From gallery

Tuesday, 27 April 2010

mummy..tak tahan nak yak dah ne..

From gallery

dunia kanak-kanak..

From gallery
Share

Monday, 26 April 2010

sharing is caring..

From gallery

Sunday, 25 April 2010

tunggu..

From gallery

Casey dalam kenangan..

Salam..

Gambar ne sebenarnya aku amik kira2 2 bulan yg lepas cume baru malam ne terjumpa lak dlm folder semasa merayau2 mencari gambar..dan aku terpikir pulak nak upload dalam entry kali ne di sebabkan terkenang si casey ne iaitu burung kesayangan adik aku yg dah pun mati baru baru ne..jadi ini lah aksi terakhir casey bergambar dengan aku sebelum kematian akibat keracunan makanan..
From gallery

Thursday, 22 April 2010

curious..

From gallery
Share

Monday, 19 April 2010

Azhar Darish

From myfamily

Sunday, 18 April 2010

hang around..

From people n life

Saturday, 17 April 2010

Nur Izzwafi..

From myfamily

in action..

From people n life
Share

Monday, 12 April 2010

People @ Sepang (part 2)


Sunday, 11 April 2010

People @ F1

From F1

Friday, 9 April 2010

F1 Grand Prix Malaysia Petronas 2010

From F1

Wednesday, 7 April 2010

F1 Classic

From F1

Monday, 5 April 2010

McLaren

From F1

ferrari

From F1

Sunday, 4 April 2010

M.Schumacher

From F1

Wednesday, 31 March 2010

hanis

From myfamily

Tuesday, 30 March 2010

a penetrating stare

From people n life

Monday, 29 March 2010

visit malaysia

From people n life

Saturday, 27 March 2010

masjid besi

Masjid Tuanku Mizan Zainl Abidin atau lebih dikenali sebagai Masjid Besi, ialah sebuah masjid yg terletak di Presint 3, Putra Jaya. Masjid ini dibina bagi menampug sekitar 24,000 penduduk dan pejawat kerajaan sekitar pusat bandar.
Masjid Besi mempunyai keistimewaan yang tersendiri antaranya tiada pemasangan kipas ataupun alat penyaman udara di dalamnya, sebaliknya menggunakan gas penyejuk (gas district cooling atau GDC). Selain itu, masjid ini turut menggunakan Seni Bina Jaringan Wayar (Architectual Wire Mesh) atau Anyaman Masyrabiah yang diimport dari Jerman dan China (turut dipasang pada Stadium Bernabéu di Madrid dan perpustakaan negara Perancis yang dikenali Bibliothèque nationale de France yang terletak di Paris). Pintu gerbang masuk juga menggunakan konkrit bertetulang kaca (GRC) bagi mempertingkat integriti sesebuah struktur serta kaca hablur bagi menjadikan masjid kelihatan berwarna putih dari jauh.
From gallery

Thursday, 25 March 2010

topee

From people n life

Wednesday, 24 March 2010

joyful

From people n life
Related Posts with Thumbnails

Followers